Klanten delen hun ervaringen


Referenties

Viggo Eindhoven Airport B.V.

Op Eindhoven Airport is hectiek de normale gang van zaken. Het is er een komen en gaan van mensen en goederen. En iedereen heeft haast. Vliegmaatschappijen houden strikt de hand aan instaptijden. Eén minuut te laat en je kunt niet meer mee. Tegen die achtergrond verzorgt Viggo Eindhoven Airport B.V. de complete check-in van passagiers en hun bagage. Bart-Jan Valk is er financieel manager. Hij verduidelijkt de rol van CashOffice software bij de doorstroming: “Files zijn hier geen optie.”  

Keiharde voorwaarden
“De logistiek van een vliegveld vraagt om een onbelemmerde flow van passagiers en bagage. Je wilt dus snelle doorlooptijden. Om dat te bewaken hebben we bonus/malus afspraken met een aantal vliegmaatschappijen. Bovendien verlangt de eigenaar van de luchthaven dat we qua dienstverlening uitstekend presteren. Dan doe je er dus alles aan om opstoppingen en vertragingen te voorkomen.”

 Afbeeldingsresultaat voor e-pos mmxBuiten de norm
“De normale geldstromen voor tickets lopen via reisbureaus of via internet. Daar zien wij verder niets van. We gebruiken CashOffice specifiek voor de extra geldstromen die op gang komen bij het inchecken. Je moet dan denken aan contante betalingen voor lastminutes of overbagage. Dat moet snel gebeuren. Daarom gebruiken we touchscreens en lopen al die bijzondere transacties via de kassa-automatisering van CashOffice. Bij de desk van Ryanair kunnen passagiers bijvoorbeeld alleen betalen met pinpas of creditcard. Daarom handelen wij de contante betalingen af voor Ryanair. Zo heeft elke maatschappij hier haar eigen betaalmogelijkheden. CashOffice biedt ons de mogelijkheid om al die betalingen ter plekke af te handelen. Bovendien kunnen we daarmee al die transacties volgen en verantwoorden.”

Eerste selectie
Hoe kwam de keuze voor CashOffice tot stand? “We hebben twee kandidaten bekeken om een vergelijking te kunnen maken. De uiteindelijke keus voor CashOffice had drie redenen. Om te beginnen doen we al tien jaar zaken met Perfection. Perfection levert hier de administratiesoftware van Exact en daar hebben we goede ervaringen mee. Tweede punt is dat de software van DigiAcces eenvoudig van opzet is, waardoor het makkelijk in het gebruik is. Tot slot sluit de interface van CashOffice goed aan bij de Exact software waar we hier mee werken.”

Kwestie van gevoel
“Met die andere partij hebben we alleen het offertetraject doorlopen, we hebben er geen echte praktijkervaring mee. Toch hebben we een gefundeerde keuze kunnen maken. Het was een combinatie. CashOffice ligt gunstig in de markt qua prijs en Perfection heeft ook het hele verkooptraject erg goed aangepakt. Niet meteen een standaardoplossing uit de kast trekken. Gedegen onderzoek, meerdere keren op bezoek komen. Niet snel tevreden, voor de beste oplossing gaan. Kijk, die andere partij deed ook wel moeite, maar je merkte gewoon dat we daar maar een kleine klant waren. Dat voelt wat minder prettig.” 

Praktijk en veiligheid
“We werken er nu al geruime tijd mee. Medewerkers kunnen er makkelijk mee overweg. De touchscreens zijn erg duidelijk, dat voorkomt fouten en werkt lekker snel. Het kassasysteem zelf is helder van opzet en zeer stabiel. Voor ons een belangrijke voorwaarde, omdat we hier elke dag continu werken van ‘s morgens zes tot ‘s avonds elf. Dan kun je er geen storingen bijhebben. Tot op heden draait de hardware en de software gelukkig als een zonnetje. Het enige waar we wel eens tegenaan hikken is dat een programmeur van DigiAccess op afstand geen onderhoud kan doen aan het systeem. Het is op zich wel mogelijk, maar het veiligheidsprotocol van een luchthaven maakt dat nu eenmaal moeilijker. Jammer, dan zou het allemaal nog sneller gaan als je met een vraag zit.”

Viggo Eindhoven Airport B.V.
Luchthavenweg 25
5657 EA EINDHOVEN
tel.040-2518539
fax. 040-2513905
website: www.viggo.eu

Oplossingsgebied: DigiAccess MMX
Hoofdgebruikers: 2
Totaal aantal gebruikers 16
Branche: Luchthaven/Transport